Translate

dinsdag 13 mei 2014

Ik en kunst

Hoi ik ben Mayli en ik ben 14 jaar oud.
Sinds dat ik klein was was ik al bezig met kunst. Ik knutselde en tekende graag. Dat ben ik tot nu toe altijd blijven doen, dat zie je ook terug op mijn blog.
Ik ga niet vaak naar museums omdat ik dat niet zo heel interessant vind, dit komt doordat ik maar een paar soorten van kunst leuk en mooi vind om te zien.
Ik vind kunst met veel felle kleuren of patronen heel mooi of als het alleen zwart- wit is. Ik vind kunst met patronen ook erg mooi maar dan wel met veel kleur zoals Romero Britto ook doet.
Ik ben nu bezig met oost-Indische inkt tekenen en dat met het thema bloemen. Dit vind ik erg leuk om te doen maar wel lastig want als er 1 klein ding misgaat word het gelijk heel anders als dat je wou dat het werd, maar af en toe zelfs nog leuker dan je had verwacht.

Ik denk dat andere mensen kunst wel leuk vinden, maar dan net zoals mij maar een aantal soorten van kunst. Bijvoorbeeld ze vinden van Gogh leuk maar iets met felle kleuren niet of ze vinden schilderijen mooi maar beelden niet. Zo heeft iedereen zijn eigen smaak qua kunst.

Museums waar ik heen ben geweest zijn Openluchtmuseum in Arnhem en Limburg, Speelgoedmuseum Deventer, Batavia werf Lelystad, Coda-museum Apeldoorn , Afrika museum Berg en Dal, Kröller Müller museum Otterlo, ecodrome Zwolle, oorlogsmuseum Overloon, Madame Tussaud Amsterdam, Bakkerij museum Hattem , natuurhistorisch museum Maastricht, museum de oude aarde Giethoorn, en vast nog wel meer, maar dat weet ik niet meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten